en massa mål (mat not)

g2eZBJ on Make A Gif, Animated Gifs
jag är från nu ett självutnämnt blåbär som aldrig kommer frysa mer.
det känns som att allt jag pratar med folk om nu är hur okoordinerat o virrigt folks liv är. allt är ostrukturerat, ingen har nån asnajs o träffa, skolan e skit eller trött eller svår, kaffe är dyrt om man lägger 25 per dag o ingen har jobb eller hatar sitt jobb, folk vill allt men gör typ inget och samma samma samma i rutin. det e så astrisst o träffa samma gamla alla säger alla men trivs gör man men vill hitta nåt nytt i det gamla som kan spicea till och lägga allt på plats. jag håller med o  jag är väldigt ospännande när jag ska impa på nån ny drar jag fram mina mest kufiga o knasiga sidor o partytricks så alla flyr och allt trampar på i samma hjulspår typ. jag har frågat mig ett tag va de senaste veckorna egentligen har lett till o jag kommer framförallt fram till absolut ingenting men sen också kanske att saker går mer bakåt än framåt och jag har blivit allt annat än grande överraskad av saker som hänt idag förut nyss.
så jag o julia gav varandra varsin läxa till måndags o vi va båda goda elever och gjorde den så nu har vi varsin lista med mål som ska va uppfyllda när som men snarast möjligt. man får kryssa när man uppnått o det e najs. målet är att känna att man åstadkommit nåt när terminen e slut. hittills har jag kryssat flera bland annat
  • ha snedlugg
  • borsta håret
  • äta stadig frukost (ifs bara en dag men jag ba kryssa ändå)
  • sova 8 timmar
och sen tog det slut. jag har totalt 21 mål så det e ju mycket. har fortfarande kvar "ta ett chillpill" vilket handlar om attityd och inget annat ungdomar, "komma i tid" (big one!!), "vara tydlig", "va iskall men snäll" som jag känner e ett sånt mål man inte vet exakt hur man ska tolka men kommer veta exakt när man ska kryssa. sen slängde jag in nåra cheesy också som "lyssna på mig", att träna och julias som va asbra "inte lägga fokus på det jobbiga!" som jag har jobbat på idag. nästan kryssnivå nu faktiskt. ett av målen ska kryssas imorn kosta vare kosta vill (utan att riskera att bryta mot målet"coola ner!!" självklart).
dunjackan jag sportar är gammal från släkten, en klenod kan tänkas. trore va klara som sa att "men den e ju hipp skulle kunna va köpt på american apparel ju" när jag sa att jag kände mig som ett blåbär. klara borde få löneförhöjning hon jobbar på AA nu och så pass bra reklam o hipphet tillskrivet märket i vanliga livet borde belönas!!!!! och hon e asbra också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0